- Cele i zadania placówki
- Organizacja placówki
- Zasady przyjmowania słuchaczy
- Prawa i obowiązki słuchaczy
§ 1
Nazwa placówki brzmi: Euro-School Szkoła Języków Obcych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
§ 2
Nazwa placówki jest używana w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach i stemplach może być używany czytelny skrót nazwy.
§ 3
Przedmiotem działalności placówki jest prowadzenie kursów języków obcych. (…)
§ 8
Placówka realizuje następujące cele i zadania:
- Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania zaświadczenia o ukończeniu kursu.
- Kieruje samodzielną nauką słuchaczy, ułatwiając im osiągnięcie jak najlepszych wyników przez:
- zapoznanie słuchaczy z programami nauczania
- udzielanie pomocy w zaopatrzeniu słuchaczy w podręczniki, poradniki, komentarze metodyczne i inne materiały do nauki języków obcych,
- udzielanie porad w sprawie nauki,
- ocenianie prac kontrolnych. (…)
§ 11
Kształcenie w placówce jest prowadzone w czasie roku szkolnego w terminach ustalonych przez dyrektora placówki i podanych do wiadomości słuchaczy.
§ 12
Program nauczania oparty jest na doborze podręczników w optymalnym stopniu umożliwiających realizację podstawowych założeń metodycznych:
- aktywizacji słuchaczy
- realizacji założeń komunikacyjnej metody nauczania
§ 13
Lektorzy na początku każdego semestru informują słuchaczy o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych słuchaczy.
§ 14
- Słuchacze placówki oceniani są w stopniach według następującej skali:
- Stopień celujący – 6
- Stopień bardzo dobry – 5
- Stopień dobry – 4
- Stopień dostateczny – 3
- Stopień dopuszczający – 2
- Stopień niedostateczny – 1
- Oceny klasyfikacyjne , według skali określonej w ust. 1, ustala się po każdym semestrze i stanowią one podstawę do promowania słuchacza na semestr programowo wyższy lub ukończenia przez niego kursu
- Słuchacz jest promowany po każdym semestrze.
§ 15
- Oceny są jawne dla słuchaczy. Sprawdzone i ocenione prace pisemne słuchacze otrzymują do wglądu na zasadach określonych przez lektorów.
- Na prośbę słuchacza lektor ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.
§ 16
- Podstawą oceniania i klasyfikowania słuchaczy są egzaminy semestralne.
- Słuchacz, który z przyczyn nieusprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminów semestralnych w wyznaczonym terminie, zdaje te egzaminy w terminie dodatkowym, wyznaczonym przez dyrektora placówki.
- Termin dodatkowy, o którym mowa w ust. 2 powinien być wyznaczony po zakończeniu semestru jesiennego najpóźniej do końca lutego lub po zakończeniu semestru wiosennego najpóźniej do dnia 30 września.
§ 17
Egzamin semestralny składa się z części pisemnej dla słuchaczy szkół podstawowych oraz części pisemnej i ustnej dla słuchaczy szkół ponadpodstawowych oraz osób dorosłych.
§18
- Słuchaczowi, który otrzymał ocenę niedostateczną przysługuje prawo zdawania egzaminu poprawkowego.
- Egzaminy poprawkowe mogą być przeprowadzane po każdym semestrze.
- Egzamin poprawkowy przeprowadza lektor prowadzący dane zajęcia edukacyjne po zakończeniu semestru jesiennego w terminie do końca lutego lub po zakończeniu semestru wiosennego w terminie do 30 września. O wyznaczonym terminie egzaminu poprawkowego słuchacz powinien zostać poinformowany co najmniej na 2 tygodnie przed datą egzaminu.
§ 19
Słuchacz kończy kurs, jeżeli na zakończenie semestru programowo najwyższego uzyskał oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej.
§ 20
- Przyjęcia słuchaczy odbywają się w następujących terminach:
- na semestr jesienny od 1 do 30 czerwca oraz od 25 sierpnia do 15 września
- na semestr zimowy od 15 do 30 stycznia
- Słuchacze przyjmowani są do placówki na podstawie umowy o naukę wybranego przez siebie języka, zawieranej na okres 1 roku szkolnego.
- Słuchacz może wypowiedzieć umowę prze upływem roku szkolnego z zachowaniem 1 miesięcznego terminu wypowiedzenia liczonego od ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło wypowiedzenie.
- Dyrektor placówki może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadkach określonych w par. 23 pkt. 2-5
§ 21
- Organizacja nauczania zakłada wyodrębnienie zróżnicowanych poziomów nauczania zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Przyjmuje się następujące podstawowe poziomy zaawansowania:
- A1 – Beginner (zerowy, dla początkujących)
- A2 – Pre-Intermediate (średniozaawansowany niższy)
- B1 – Intermediate (średniozaawansowany)
- B2 – Upper – Intermediate (średniozaawansowany wyższy)
- C1 – Advanced (zaawansowany)
- C2 – Proficient (biegły)
- W ramach poziomów podstawowych wyodrębnia się: podpoziom dla dorosłych oraz dla dzieci.
- Ponadto prowadzone są kursy językowe na podstawie udzielonych placówce licencji takie jak Metoda Callana™, Rapid Deutsch™, Talking Kids™ oraz kursy o specyficznym ukierunkowaniu jak np.: Business English, a także przygotowujące do innych egzaminów (Advanced, Proficiency).
- W przypadku kursów prowadzonych na podstawie licencji zastosowanie mają jedynie postanowienia Regulaminów poszczególnych kursów.
§ 22
- Słuchacze początkujący zostają przydzieleni do grup przez dyrektora placówki, po dokonaniu przez nich wyboru godziny oraz lektora.
- Słuchacze kontynuujący naukę przydzielani są do grup na poziomie adekwatnym do ich wiedzy sprawdzonej na podstawie testu końcowego.
- Słuchacze zaawansowani przyjmowani po raz pierwszy są przydzielani do grup na poziomie adekwatnym do ich wiedzy na podstawie testu kwalifikacyjnego.
- W ciągu dwóch pierwszych tygodni nauki dyrektor placówki może na wniosek i ryzyko słuchacza przenieść go do grupy o wyższym lub niższym poziomie zaawansowania.
§ 23
Zajęcia odbywają się w grupach 6 – 15 osobowych lub w tzw. grupach „prestiżowych” 1 – 5 osobowych.
§ 24
Słuchacz może zostać skreślony z listy słuchaczy na podstawie decyzji dyrektora w przypadku, gdy:
- dokonał wypowiedzenia zgodnie z postanowieniami § 20 ust. 3
- nie przestrzega wewnętrznych zaleceń i regulaminów placówki
- swoim zachowaniem utrudnia lub uniemożliwia prowadzenie zajęć
- dopuszcza się aktów wandalizmu lub niszczenia mienia szkoły
- zalega z opłatą za naukę języka co najmniej 1 miesiąc (…)
§ 26
- Słuchacz ma prawo do:
- właściwie zorganizowanego procesu nauczania wybranego języka,
- korzystania z warunków pobytu w placówce zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej oraz ochronę i poszanowanie własnej godności,
- życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktycznym
- sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny.
- Słuchacz ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie oraz wewnętrznych zaleceń dyrektora placówki, a szczególności:
- systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach,
- przestrzegania zasad kulturalnego zachowania w odniesieniu do koleżanek i kolegów a także lektorów i innych pracowników placówki,
- terminowego wnoszenia opłat za naukę. (…)
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2012 r.